Popular

Tanda-Tanda Lelaki Suka Anda Dalam Diam


kadang kadang kita rasa macam dia suka kat kita . tapi tak de pulak dia tunjuk yang dia suka . atau kita je yang perasan ? hihi . atau kadang kadang kita yang buta tak nampak yang diorang bagi signal . so , hari ni aku nak share sikit. kot kot ada tanda-tanda tu dekat diri korang ke ? jom baca apa yang aku nak rungkaikan!

Pertama!
manusia ni tak boleh lari dari keinginan untuk pandang benda yang dia suka . even kita ni nerd atau pemalu yang amat , usaha terakhir kita mesti cuma memerhatikan orang yang kita suka dari jauh . kan kan ? hei tak kan tak pernah usha intai intai crush kot . tipu lah ! so kalau korang perasan ada sorang mamat ni dok asyik curi curi pandang tu , you better watch out . sama ada dia tak puas hati atau dia suka . hahaha . dan biasanya bila kita tangkap dia curi pandang kita , dia akan cepat cepat pandang lain . ataupun bila kita tegur dia taknak mengaku atau cakap kita perasan .

Kedua!
lelaki yang suka dekat kita ni selalunya diorang akan layan kita kasar kasar . sebab dengan cara tu je diorang boleh datang dekat kita . so kalau dalam kelas tu tetiba ada sorang tu tak pernah layan korang baik baik , ada sebab lettew . tapi bila ada laki lain buli korang , dia akan protect korang .

Ketiga!
diorang ni jugak sanggup buat apa je bila kita mintak tolong . atau bagi apa je yang kita mintak . even barang yang paling dia sayang and tak pernah bagi orang lain sentuh pun , kalau kita yang mintak , insyaallah dapat . haha . 

Keempat!
tanda paling jelas sekali ialah bila kawan kawan dia yang mula mengejek ngejek korang berdua . dan di saat kita beria ia menafikan , si lelaki tu boleh buat ilek je . buat tak tahu macam tak ada apa apa . atau muka dia jadi malu malu dan semacam suka je .

Kelima!
si lelaki ni akan cuba sedaya upaya untuk jauhkan korang dari lelaki lain . so kalau korang tengah gurau gurau atau borak borak dengan lelaki lain tetiba dia menyampuk atau ajak laki tu pergi tempat lain , atau ape je lah .

Keenam!
bila korang tetiba tak ada dekat dalam kelas or kat mana mana , dia mesti akan tercari cari and tanya kawan kawan mana korang pergi.

http://percutianpulautioman.blogspot.my

Ketujuh!
mereka selalu buat benda benda bodoh dan memalukan diri depan korang.

Kelapan!
selalunya diorang akan buat macam macam lawak semata mata untuk tengok korang ketawa .

Kesembilan!
bila korang kutuk dia depan lelaki lain , dia akan jadi sangat marah . tapi dia tak akan sergah korang , dia just diam and bagi jelingan maut je . chewahh . tercabar kot kena kutuk dengan crush sendiri. haha.

Kesepuluh!
selalunya bila time balik dari sekolah or office or senang katanya berpisah la , dia mesti akan tengok korang balik dari jauh . Kalau ada dia serius tergila-gilakan korang ok! haha

Kesebelas!
bila anda ceritakan dekat si lelaki ni tentang lelaki yang anda suka , dia akan diam je . ataupun dia akan buruk buruk kan lelaki tu .

Kedua Belas!
last , bukti kukuh lelaki tu suka korang , bila dah terkantoi yang dia suka anda , dia akan sebolehnya cuba mengelak dari anda . bila bertembung tengah jalan tu dia mesti akan terkejut and cepat cepat pusing balik . bila berdepan pun jadi kekok dan malu malu je . dah sah la tu . tapi jangan confuse pulak . ada sesetengah lelaki mengelak dari korang sebab tak tahan korang asyik menggedik bila jumpa dia . hahaha .


Pautan Berkaitan (Terkini): [TIPS MENGURANGKAN MIANG SUAMI]

Previous
Next Post »

44 comments

Catat comments
11.5.16 delete

Thanks for you informasi.

Reply
avatar
TengixKid
AUTHOR
12.5.16 delete

saya ga 100% ngerti, tp bahasa anda lucu..menghibur..saya tebak tebak artinya..

Reply
avatar
TengixKid
AUTHOR
12.5.16 delete

saya ga 100% ngerti, tp bahasa anda lucu..menghibur..saya tebak tebak artinya..

Reply
avatar
4.11.16 delete

Hi, sama - sama my sweet heart.com ~ jangan lupa follow back ya..

Reply
avatar
4.11.16 delete

Hai. Terima kasih diatas komentar saudari.. saya semestinya mahukan rakan - rakan merasai kelucuan hehehe

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
24.5.17 delete

HAi saye prmpuan tau..ade lelaki ni kate minat saye..saye kate kawn dulu...pastu dia bgtau kawan perempuan saye cmni "kawab kau tu just nak kawan je dngan aku"apa mksudnya saye taktau la

Reply
avatar
27.5.17 delete

Hi Alex..
maksud nya dia kecewa apabila awak beri respon yg dia harapkan lain.. awk bila menjawab sebegitu seolah-olah menolak dia mentah-mentah. lain kali jawab mcm ni, terima kasih sebab meminati sy, sy ni biasa je.. xde kelebihan ape ape pun.. insyaAllah ada rezeki kita boleh pergi lebih jauh..

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
27.5.17 delete

Memg aq forever alone nmpkny...sbb xde lg laki yg buat seme tu kt aq...huhuhu

Reply
avatar
Insanbiasa
AUTHOR
9.6.17 delete

Tapi kalau semua atas tu dia buat tapi dia suka puji perempuan lain comel lawaa depan saya..sye cume ketawe je..camana pulak tu?

Reply
avatar
20.6.17 delete

Cik Gadizz, Mungkin awak masih muda lagi pada pendapat saya. saudari akan melalui satu lorong yang seperti contoh-contoh yang diatas.. insyaAllah cuma tunggu sedikit masa lagi yer..

Reply
avatar
20.6.17 delete

Cik Zara Everdeen, usia berapa? kenapa yer masih tiada lalui seperti contoh diatas?

Reply
avatar
~ Aeby_Panda~
AUTHOR
27.6.17 delete This comment has been removed by the author.
avatar
28.6.17 delete

Waalaikumussalam, terima kasih diatas ajukan kisah yang dialami.

jika dilihat dari cerita awak, dia sememangnya ada perasaan untuk mengenali lebih dekat, sejauh mane? sejauh mane tu saya tidak tahu kerana lelaki ini mempunyai jiwa yang tidak kuat (bukan semua lelaki)
______________________________________________________________________

apa yang awk buat dari kisah awk, awk tidak dianggap salah kerana awk wanita harus menjaga diri awk, sekiranya awk member jawapan yg bukan dari hati awk, awk dianggap memilih untuk menipu diri sendiri. Silap mamat kerana menggunakan platform yg tidak sesuai untuk membuktikan yg Mamat ada perasaan pada awk.
jika sudah jatuh cinta, datang ke rumah jumpa mak ayah awk .. kerana sekiranya awk berkawan tanpa pengetahuan ibu bapa, awk telah memberi peluang syaitan menjadi raja ketika itu.. berkawan tiada salah, tapi jika menjawab Ya saya suka Mamat, awk telah kalah dgn Mamat 1-0..
___________________________________________________________________

apa pun berhati-hatilah berkawan dengan para lelaki.. dia punya fikiran lain dan jauh kehadapan dari wanita.
terima kasih..

Reply
avatar
~ Aeby_Panda~
AUTHOR
28.6.17 delete This comment has been removed by the author.
avatar
29.6.17 delete

Sama-sama.

maksud dengan petikan sy diatas adalah sekiranya perkenalan yang diambil terlalu lama, takut-takut jiwa dia terganggu dan mengakibatkan dia terkenal dgn perempuan lain dan apa yang berlaku selepas itu saya tidak pasti..

kaum lelaki ni, dia punya belit boleh la tahan, jadi kotak fikiran org lelaki boleh buat wanita terdiam dan ikut saja apa kehedak lelaki tersebut..

anyway saudari usia berapa? kisah sudah lama ke?

berkawan dengan lelaki tidak salah, cuma kalau beri peluang itu salah dan menunjukkan kita lemah.

Reply
avatar
~ Aeby_Panda~
AUTHOR
29.6.17 delete This comment has been removed by the author.
avatar
~ Aeby_Panda~
AUTHOR
29.6.17 delete This comment has been removed by the author.
avatar
29.6.17 delete

ohhhh mmg semua lelaki fikiran mcm tu ya??
- Bukan semua lelaki berfikiran begitu, tapi ada yang berfikiran begitu.

Sy baru umur 24 tahun
- Muda lagi. didalam usia 20an ni banyak cabaran yang datang, dari sudut pekerjaan, perkenalan, jodoh, kehidupan seharian. kena lebih berhati-hati.

maaf kalau bahasa sy kasar sikit dgn encik wan... kisah sy ni adalah dlm 5 bulan yg lepas..
- Tiada apa yang kasar sejak cik mula komen di ruang ini, maknanya kisah ini masih baru.. didalam usia awk sekarang ini banyakkan berkongsi cerita dgn mak dan ayah awk dan minta pendapat dr mereka. waktu usia skrg awk boleh membuat keputusan tetapi mungkin bukan tepat.
_______________________________________________________

Jangan menyesal awk apa yg telah berlaku. berdoalah agar Allah pandang kita semua setiap hari.

Reply
avatar
~ Aeby_Panda~
AUTHOR
29.6.17 delete This comment has been removed by the author.
avatar
Unknown
AUTHOR
7.7.17 delete

Ada kat tempat kerja ni sorang mamat ni selalu pandang2 sy kalau nmpak sy die selalu lari2 dari sy kat tempat keje raya rituu ade lahh kluar ngan sy sy ade tnye kat die "kenapa kat tempat kerja hg asyik pandang2 aku lpas tuu lari hang suka aku ke?"pastu die jawab tak suka pun tapi die ade ws sy tpi tak selalu lah adakah die suka saye?

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
7.7.17 delete This comment has been removed by a blog administrator.
avatar
10.7.17 delete

Hi cik Eyra, pada pendapat saya untuk permulaan dia tertarik dengan cik Eyra. Masih terlalu awal untuk menjawab soalan yg berat itu. dan jika hendak menjawab dari persoalan cik tersebut masih berat bagi diri dia. Jika cik berminat dengannya, cik sahaja lah yang meluahkan pada dia.

Reply
avatar
THE WANTED
AUTHOR
9.2.18 delete

Yela sbb takut kena tipu kan dgn lelaki..

Reply
avatar
13.3.18 delete

ya betul tu puan

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
3.4.18 delete

Kenapa yer apabila lelaki tu tak balas mesej aku balik selepas jer dia mesej aku lalu aku membalas mesejnya.kemudian dia tak balas lagi dah maka dia yang mula dulu nak mesej.Saat kami terjumpa dia asyik pandang saya dari jauh mahupun dekat tapi bila dalam mesej dia jarang nak mesej pula dan bila aku duluan sapa dia kat dalam mesej baru dia akaan balas tapi hanya dekat perkataan yang pendek jer. Apaakah maksud itu dan cuba tolong jelaskan kepada saya.Terima kasih

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
3.4.18 delete

Kenapa yer apabila lelaki tu tak balas mesej aku balik selepas jer dia mesej aku lalu aku membalas mesejnya.kemudian dia tak balas lagi dah maka dia yang mula dulu nak mesej.Saat kami terjumpa dia asyik pandang saya dari jauh mahupun dekat tapi bila dalam mesej dia jarang nak mesej pula dan bila aku duluan sapa dia kat dalam mesej baru dia akaan balas tapi hanya dekat perkataan yang pendek jer. Apaakah maksud itu dan cuba tolong jelaskan kepada saya.Terima kasih

Reply
avatar
sy
AUTHOR
16.4.18 delete

Saye mse keje selalu penuhkan air dalam peti ais , penuhkan kopok kat rak . time gah duk pdng lua , ada laki satu tmpt keje duk asyik pdng je dri tmpt dia. Sye diam je la buad tk thu sbb da tbiase buad bodo gan laki2 cm ni . sye jarg tgur dia sbb tk sme shift. Tpi bile stu hri dia ditkau stu shift sme gan sye ats sbb ttentu , kitaorg jadi rpt sebb kemas brg sme2 . bual sme2 . smpai kan partner sye lagi sorg ngusik ckp kitaorg couple . sye beria2 ckp tak / mane ad . laki uh just snyum je. Tpi leps dia bnhti keje , dia strt ws . mule2 ok la engkau aku cm biase . tpi lme kelamaan jadi sye awk . cm pelik tpi abaikan je mse tu. Sekli dia cakap dia suke sye . sye tk thu nak ckp ap . sye just ckp sye belum ready nk trime mne laki2 but still blh brkwn . ad rezki ad lah hbugn kita. N dia ckp ley tgu. So ? Ap pdng admin ?

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
29.4.18 delete

Saya minat sorang laki ni dye bwah umur Dari saya Dan kemungkinan dye tau yang saya minat tngk dye kot saya minat dye Dari tahun lpas sehingga Sekarang saya pernah chat ngn dye 2 3 kli dye sllu pndng saya stiap Kali brselisih Dan saya akn tnduk smbil2 tngk dye tpi skrng bila kami selisih kami akan senyum(tu pon jarang)Dan bila dye nampak saya dye akan pandang sekejap Dan buat muka cover macho tpi ape yang saya lihat dye seorang yang jenis pandang orang sekeliling lebih2 lagi bila dapat tau yang orng tu suka tgk dye mcm saya tapi ape yang saya rasa macam dye x suka saya tapi pada masa yang sama dye akan pandang saya bila nampak saya.apa pendapat admin?

Reply
avatar
31.5.18 delete

Assalamualaikum dan salam sejahtera Nurul Syzk, terima kasih diatas komen pertanyaan diatas,
pada pendapat saya dia belum 100% mempunyai hati untuk awk.
.
Orang yang serius suka pada kita, dia bersungguh-sungguh melakukan perbuatan untuk kita nampak dia suka pada kita.

tidak mengapa, sebagai permulaan, boleh berkawan dahulu dengan dia.

Abang wan -

Reply
avatar
31.5.18 delete

Assalamualaikum dan salam sejahtera "sy", terima kasih diatas komen pertanyaan diatas,
....
pada pandangan saya, sewaktu dia mengucapkan suka kepada awk, iya dia benar ada perasaan kepada awk.. masih terlalu awl untuk memberi persepsi akan tetapi beri dia masa dan lihat sejauh mana keikhlasan dia. sekiranya dia sanggup tunggu, beri dia masa untuk tunggu kita.
.
nasihat saya, jgn beri harapan kepada dia dalam tempoh 1 tahun berkawan. selepas setahun berkenalan, mak ayah dah kenal baru boleh fikir balik awk akan menerima dia atau pun tidak.. apa pun kena tanya hati kita selepas 1 tahun berkawan. terima kasih

Abang wan -

Reply
avatar
31.5.18 delete

hai cik Ivy Deeins, Salam Sejahtera. terima kasih diatas komen pertanyaan diatas.
................
pada pandangan saya, dia telah ada kenal dengan wanita lain ketika ini. cik boleh lupakan dia dan kalau ada orang lain nak berkawan dengan saudari, terimalah..
................
sehingga satu tahap, orang lelaki ni kalau dia suka kita, dia akan jumpa mak ayah kita. itu adalah lelaki yang ikhlas hendak berkawan dengan kita

Reply
avatar
Nageena
AUTHOR
1.6.18 delete

Kalau tiba2 dia ignore msg kita? Like ade sekali tu mntk pandangan dia about sesuatu, die kata nnt dia bagi but then senyap mcm tu, dah seminggu! Kdg2 nampak je dia online.. hmmm piss me off tau!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
2.6.18 delete

Hi! I'm a girl. Just nk tny la sya ada lalui tanda 1, 4, 10 & 12. Mcm mn eh? Sbb sya pun dh confuse dgn feeling dia and sndri ni haih. Before that dia dgn sya ni perangai boleh kata sama la sbb dua ii pemalu 😂

Reply
avatar
Tcer Joe
AUTHOR
3.8.18 delete

aku pernah jadi macam tu

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
4.10.18 delete

dia asyik pandng sye masa dia tgah show dikir barat ,then i dont know why dia sllu pandnag saya ...padahal dia tak pernah pun kenal sYa sn sye pun tak pernah kenal dia..apa maksud dia pandng sye admin?kan explain this?

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
29.10.18 delete

Saya ada meminati seorang junior dan satu hari dia tanya tentang saya dkt kawan saya.bila kawan saya bagitau dia yg saya sika dia.dia pun kata bagi dia masa..so sekarang ni dia kdg2 mcm cuba larikan diri dari sya dan kadang2 tgk saya.apa perasaan dia sebenarnya agak2?

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
29.10.18 delete

Saya ada meminati seorang junior dan satu hari dia tanya tentang saya dkt kawan saya.bila kawan saya bagitau dia yg saya sika dia.dia pun kata bagi dia masa..so sekarang ni dia kdg2 mcm cuba larikan diri dari sya dan kadang2 tgk saya.apa perasaan dia sebenarnya agak2?

Reply
avatar
13.11.18 delete

Jika begitu, dia masih keliru dengan hati dia.. kalau boleh elakkan dari memberi ruang kepada dia.

Reply
avatar
13.11.18 delete

pandangan mata hanya pada tahap yang biasa.. selagi dia tidak meluahkan sesuatu, anggap sahaja pandangan dia tiada makna..

terima kasih

Reply
avatar
13.11.18 delete

itu bermakna, pada mulanya dia mungkin ada hasrat untuk berkawan, tetapi selepas beberapa hari mungkin dia ada kenalan lain dan terpaksa lupakan awk..

berhati-hati.. bercinta ni bukan mudah..

Reply
avatar
13.11.18 delete

berhati-hati dengan lelaki.. zaman sekarang wanita ramai yang menarik..

Reply
avatar
5.7.21 delete

Dia hanya berani masa tgh chat, bila depan ii dia hmmmm..

Reply
avatar

nuffnang ads